1396-06-21 01:19
771
0
43917
سید ضیاء هاشمی در گرگان :

دانشجویان ما قرآن گریز نیستند/ 50 هزار دانشجو از سراسر کشور در جشنواره سی و دوم شرکت کردند

 سرپرست وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت :طبق تحقیقات، دانشجویان ما قران گریز نیستند و جوانان اهل جستجو هستند و در حوزه و دانشگاه که دو رکن فرهنگی کشور هستند و امروز اگر جوانان سوالاتی دارند علمای دینی و اندیشمندان باید پاسخ آنها را بدهند .

به گزارش گلستان ما ؛ سید ضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری درحاشیه آیین افتتاح سی و دومین جشنواره قران و عترت دانشجویان سراسر کشور در تالار خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار کرد : در دوره های گذشته هم که معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارتخانه را داشتم بر برگزاری این جشنواره ها در استانهای مرزی تاکید داشتم .

وی گفت : سال گذشته این جشنواره در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد و سال قبل تر نیز استان کردستان میزبان این جشنواره بود .

هاشمی افزود : پیامد این جشنواره اینست که قران محور وحدت ماست  و ما اگر این جشنواره را برگزار می کنیم نه بخاطر رفع تکلیف ، تشریفات و یا مسابقه فرهنگی جذاب است بلکه بخاطر تمسک به قران و بکارگیری آن در زندگی سعادتمند است .

وی با اشاره به اینکه نباید فقط به زیبایی های قرآن اکتفا کنیم بلکه قرآن راه هدایت را به ما نشان می دهد تصریح کرد : قرآن کتاب هدایت است و هدف از برگزاری قرآن و عترت تمسک به قرآن است که از آن بهره مند شویم.

سرپرست وزارت علوم اضافه کرد : انسان ها به ویژه نسل جوان در زندگی امروزی انتخاب های زیادی در هر مقطع دارند و بر سر دو راهی یا چند راهی قرار می گیرند و قرآن به عنوان کتاب هدایت آن ها را ازشاد می کند که کدام راه را انتخاب کنند.

دکتر هاشمی با بیان اینکه چقدر از قران بهره گرفته ایم جای تامل دارد، یادآور شد : دانشجو شخصیتی آرمانگرا، حقیقت طلب و نقاد دارد و پرسش ها و چالش های نظری پرسش های جدی است و نمی توان از ان ها فرار کرد.

وی با تاکید بر اینکه این پرسش های برای دستیابی به حقیقت است، افزود: در زندگی روزمره شاهد سبک های مختلف زندگی هستیم و الگوهای مختلف زیست می بینیم بنابراین راهی نداریم جز اینکه این سوال ها را به رسمیت بشناسیم.

هاشمی خطاب به مدیران فرهنگی و مربیان قرآنی گفت: قرآن تبیان و زمینه مطالبه استدلال و پاسخگویی است و ما چاره ای نداریم جز آنکه به ان مجدد مراجعه کرده و به ان رجوع کنیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: طبق تحقیقات، دانشجویان ما قران گریز نیستند و جوانان اهل جستجو هستند و در حوزه و دانشگاه که دو رکن فرهنگی کشور هستند و امروز اگر جوانان سوالاتی دارند علمای دینی و اندیشمندان باید پاسخ آنها را بدهند .

دکتر هاشمی با اشاره به برخی اختلافات داخلی و غلط بودن اختلاف ها و تقابل های بی فایده بیان کرد : ما قرار است براساس اسناد قانونی، کشور نخست، الهام‌بخش و الگو در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و اجتماع باشیم برای همین نیاز به کشوری مقتدر و جامعه‌ای امن همراه با آسایش و بانشاط داریم و این تعهدات رسمی ما در مدیریت کلان کشور است که بدون همدلی اتفاق نمی‌افتد.

وی با اشاره به اینکه 50 هزار دانشجو از سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردند تصریح کرد : 1000 نفر از دانشجویان توانستند به مرحله نهایی برسند و امروز گرد هم آمدند تا سی و دومین جشنواره را برگزار کنند .

دکتر هاشمی اذعان داشت : گلستان از نظر ما نماد وحدت است ، زیباییهای طبیعی و فرهنگی در این استان زیاد است و زیبایی قران نیز دو چندان جلوه می کند،  چون محور وحدت است .

سرپرست وزارت علوم تاکید کرد :  تدبر در قران تقویت شود ، ابعاد محتوایی قران در کنار ظاهر زیبایی آن شناخته شود کار در حوزه قران سقف ندارد و هر چه کار کنیم جا دارد لذا دعوت کردیم از علما و دانشمندان که به سوالات جوانان پاسخ دهند و از گفتگوی عالمانه در این زمینه استقبال می کنیم.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.